مقاله

انواع جعبه پیتزا و ویژگی‌های مربوط به آن‌ها (قسمت اول)

انواع جعبه پیتزا و ویژگی های مربوط به آن (قسمت اول)

مقدمه

جعبه‌های پیتزا یکی از انواع بسته‌بندی مواد غذایی مورد استفاده در فست فودها بوده که انواع طراحی، چاپ و تولید آن‌ها در شرکت پویا فراز خلاق انجام می‌گیرد. این غذای اصیل ایتالیایی، در سراسر جهان طرفداران بسیاری داشته و در مدل‌ها و طعم‌های مختلف تهیه می‌گردد. این موضوع موجب شده تا فست‌ فودها نیازی به تبلیغات و برندسازی مستقیم برای معرفی غذای خود نداشته باشند، اما هیچ گاه نباید تأثیر تبلیغات غیرمستقیم بر میزان فروش را نادیده گرفت. در زمینه تبلیغات و بازاریابی غیرمستقیم، یکی از گزینه‌های تأثیرگذار، جعبه پیتزا خواهد بود.

در واقع بسته‌بندی‌ها جزو المان‌های مهم تبلیغات به شمار آمده و تنها یک پوشش ساده نیستند. اهمیت این موضوع به اندازه‌ای است که یک بازار رقابتی در بین طراحان و دیگر خریداران ایجاد شده است. اغلب فست فودها و پیتزافروشی‌های معتبر از جعبه‌ها و بسته‌بندی‌ها زیبا با طراحی خلاقانه برای ارائه محصولات و پیتزاهای خود استفاده می‌کنند.

انواع کارتون بسته بندی پیتزا

همانطور که پیتزا انواع مختلفی دارد، بسته‌بندی آن نیز در انواع متفاوتی ارائه می‌گردد. این نوع جعبه‌ها به صورت کشویی، یک تکه و دو تکه تولید شده و متریال مختلفی برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. از جمله مهم‌ترین متریال مورد استفاده در ساخت جعبه‌های پیتزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

 

جعبه پیتزا کارتنی

جعبه پیتزا کارتنی از پرکاربردترین بسته‌بندی‌های فست فود بوده که علاوه بر ضخامت قابل قبول آن‌، امکان رد شدن روغن پیتزا از کارتن نیز وجود ندارد. با استفاده از این نوع جعبه‌ها، پیتزا تا زمان رسیدن به دست مشتری کاملاً گرم مانده و همچنین قیمت ارزانی نیز دارند.

 

 جعبه مقوایی پیتزا

این نوع از جعبه‌های پیتزا، ضخامت کمتری داشته و نمی‌توانند به خوبی از نشت روغن جلوگیری کنند. البته در صورتی که یک لایه ضدروغن یا کاغذ زیر پیتزایی مومی در داخل آن‌ها قرار بگیرد، از رد شدن روغن غذا جلوگیری خواهد شد. بر روی جعبه‌های مقوایی اغلب از چاپ گلاسه استفاده می‌شود، اما استفاده مقوای مات نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای بسته بندی پیتزا باشد.

 

 جعبه پیتزا کرافت

این نوع بسته بندی جعبه‌ای، در اشکال مختلف چند ضلعی، مستطیلی و دایره تولید شده و در بازار عرضه می‌شوند. جعبه کرافت، به بسته‌بندی پیتزا حالتی حرفه‌ای و مدرن داده و از لحاظ ظاهری نیز جذابیت زیادی دارد. اما باید به این نکته نیز توجه داشت که کاغذ کرافت، کاملاً ضد روغن نبوده و باید درون جعبه پیتزا از یک کاغذ مومی استفاده شود.

 

 جعبه پیتزا لمینتی

این نوع از جعبه‌های بسته‌بندی پیتزا، دارای روکش لمینتی و کاغذ کرافت یا ورق کارتنی هستند و در دو نوع چاپ دار و بدون چاپ در بازار عرضه می‌شوند. این نوع جعبه‌ها علاوه بر ظاهر جذاب، از نظر کیفیت تماسی و لمسی نیز در سطح مطلوبی قرار دارند. برای تولید نمونه‌های چاپ‌دار این جعبه از چاپ چهار رنگ استفاده شده و طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را می‌توان در طراحی آن‌ها استفاده کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *